9 Mart 2007 Cuma

Hangi firmanın mümessili daha değerli ya da başarılı?

Ne kadar zor bir soru. Sizin aklınıza kim geldi? Büyük olasılıkla geçmişte doktorluk yaparken sizi ziyaret eden düzgün bir mümessil kafanızda düzgün bir firma imajı bırakmışsa o düzgün(!) firma. Ya da eczacılık günlerinizde tanıştığınız eğitimsiz bir mümessilinizin kötü bir firma imajı oluşturması nedeni ile o kötü(!) firma. Ama bir grup insan oturmuşlar ve bunu ölçmüşler. Nerede mi yayınlamışlar? Tabii ki yine bir yatırımcı sayfasında...

Yahoo yatırımcı üyelerine bilgi veren haber ağı yahoo finance’da rastladık habere. 20.000 doktora onlara çalışılan ürünlerle koordineli olarak sorular sorulmuş. Ve buna göre Boehringer I...(Üff ne zor yazması, ileride bence bu firma ismini kısaltacak, ARİS ya da Commercial Union gibi :)) mümessilleri bu çalışma sonrası en iyi mümessiler olarak çıkmışlar. Makalede bir mümessilin ABD’ndeki firmaya maliyetinin 200.000 $ civarında olduğu bilgisi verilmekte.

8 Mart 2007 Perşembe

Bu resim ne tahmin edebilir misiniz?


Takip ettiğim bir blog var. Orada da aynı soru ile başlamışlar yazıya. Aslında üzücü birşey. Ama insan hayatına verilen önem adında sevindirici birşey. Roma'da artık istemediğiniz bir bebeği bırakabileceğiniz yerler var.

Medikal departmanlarda çalışan arkadaşlar bir gün yatırım danışmanı olabilirler mi?

Diyelim ki yatırım yapacaksınız. Aklınızda ilaç şirketleri hisse senetleri var. Kime danışacaksınız? İşte size bir site.

Adamımızın ismi David Cliff. Kedisi 90'lı yıllarda diabet hastası olduğunu öğrenince, kronik olan bu rahatsızlığın ABD’nde ve dünyada birçok kişiyi etkilediğini ve süründürüp öldürmediğini gözlemliyor. Hastalığıdan para kazanma fikri kafasında oluşuyor ve böyle bir işe giriyor. Adamı hafife almayın. Forbes da O’ndan bahsedildiğini söylesem ne düşünürdünüz? Neler yazılmış, bir okusanız... Hatta bir çalışmayı refere bile etmiş Mr.Cliff...(malesef link çalışmıyor)

Medikal Departmanlarda çalışan arkadaşlar yaşadı! "...bir çalışma okudum,hayatım değişti?" dersiniz belki bir gün. Artık bu gözle de okursunuz çalışmaları...

Hele bugünlerde Merck’in ve Novartis’in yakın gelecekteki diabet ilaçlarını duydukça daha da kızışıyor market. Forbes da uzun uzun tartışmışlar yeni ürünlerden birinin derideki yan etkilerini; ilginç değil mi? Bu siteni bahsinin geçtiği diğer rol aldığı medya kuruluşlarını merak ediyorsanız;

Wall Street Journal, Washington Post, Money Magazine, Forbes, Technology Investor, Wall Street Transcripts, Retail Pharmacy News, Physician's Money Digest, and Diabetes Interview and In Vivo Magazine,CNBC.

5 Mart 2007 Pazartesi

LEVITRA promosyon kalem ve sonrası

Bir kalem tanıtacağım size. Erektil disfonsiyon tedavisinde kullanılan Levitra'nın dışarıda dağıttığı bir kalem. Türkiye'de görmedim ben. Gören var ise anlatsın.Sitemizi takip eden olası ilaç sektörü dışındaki arkadaşlar için biraz açıklayalım. Viagra'nın yaptığı işi yapıyor. Kalem de bu mekanizma üzerine kurulmuş. İlacın yaptığı iş benzeri bir şekilde açılıyor. Bu tarafı çok hoş. Resimlere bakalım mı bi...


İnternet alemini çok etkilemiş. Youtube'da birçok video bulabilirsiniz. Ama bir tanesi bizi daha çok ilgilendiriyor.



Hanımefendi kalemi anlatırken Viagra'nın jeneriği diyor. Belki ilacın hedef kitlesi olmadığı için iyi bilgilendirilmemiş olabilir. Ya da isim verirken öyle bir hissiyat oluşmasını istemiş olabilirler. Yani nedense her ikisi de "RA" ile bitiyor demek istediğim. Aynı Sabancı'nın "SA"ları gibi. Ama bu tür ürünlerin pazarını bilmememe rağmen mümessillerin ve ürün müdürlerinin ürünü konumlandırırken zorlanmış olabileceklerini düşündüm birden. Neden böyle bir yol seçilir anlamıyorum aslında; Zaten içerikleri aynı olan ürünleri farklılaştırmak zor değil mi? O zaman uzak isimler versek nasıl olur? Exen gibi mesela...

Bu ürünlerin içerikleri aynı da değil üstelik.